PROIECT DIDACTIC
Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială
Data:
Clasa: I-B
Propunător:
Aria
curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina:
Arte vizuale și abilități
practice
Unitatea
de învățare: Sunt
artist
Subiectul
lecției: Pălăria primăverii - tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc
de realizare: tăierea și lipirea hârtiei
Forma de
realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline
integrate: AVAP, CLR, MM
Obiective
operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească materialele necesare realizării
lucrării, enumerându-le;
O2 – să precizeze etapele de lucru şi
tehnica de decupare / lipire a
hârtiei
Psiho-motrice:
O3 –să aplice corect tehnica de
decupare / lipire a florilor, a fluturilor și frunzelor pe pălărie, pentru
realizarea modelului propus;
O4 -să realizeze lucrările propuse, încadrându-se în timpul
optim;
O5- să manevreze cu ușurință materialele
de lucru
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea pălăriei
O7- să aprecieze corect lucrările colegilor
și pe cea a propriei echipe;
COMPETENȚE
SPECIFICE VIZATE:
Arte
vizuale și lucru manual
2.3. Realizarea de obiecte/construcţii/ folosind materiale
uşor de prelucrat şi tehnici
accesibile;
accesibile;
2.4. Transformarea unui material folosind o
tehnică simplă;
Comunicare în limba română
2.2. Transmiterea unor informaţii prin
intermediul mesajelor simple;
Muzică și mișcare
2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind
mişcarea sugerată de text şi de ritm;
STRATEGIA
DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul, jocul,
turul galeriei;
FORME DE
ORGANIZARE: frontală, pe grupe;
RESURSE MATERIALE: șablon
pălărie, planșe cu flori, frunze și fluturi, planșă model, foarfece, lipici ,
computer, fond muzical, boxe audio ;
RESURSE
TEMPORALE: 50 de minute
RESURSE
UMANE: 18 elevi
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru Arte vizuale și abilități practice, Clasa I, București 2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
Crt.
|
Etapele
lecției / timp
|
Ob.
Op.
|
Activitatea
propunătoarei
|
Activitatea
elevilor
|
Metode
și
procedee
|
Mijloace
didactice
|
Forme
de
organizare
|
și Metode
și instrumente de evaluare
|
1.
|
Moment
organizatoric
3 min.
|
|
Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității.
|
Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
arte vizuale și abilități practice.
|
|
|
frontală
|
observarea
|
2.
|
Captarea
atenției
2 min.
|
|
Citesc elevilor o ghicitoare.
Le solicit răspunsul.
Cine aduce iar în ţară
Mândre păsări călătoare,
Îmbracă grădina-n floare
Şi-ncălzeşte vremea afară?
Pentru că astăzi am ajutat-o pe Zâna Primăvara să treacă peste
obstacolele pregătite de Vrăjitorul Vânt,
propun să-i facem ora aceasta
Zânei un dar. Ce părere aveți?
|
Elevii ascultă cu atenție ghicitoarea.
Răspunsul este:
PRIMĂVARA.
|
Jocul
|
Textul
ghicitorii
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
|
3.
|
Anunțarea temei și a obiectivelor
1 min.
|
|
Anunț elevii că vor face un colaj cu tema:
Pălăria primăverii
|
Elevii ascultă cu atenție.
|
Explicația
|
|
Frontală
|
observarea
|
4.
|
Dirijarea învățării
25 min.
|
O1
O2
O3
O4
O5
O6
|
Intuirea
modelului şi a materialelor
Prezint lucrarea model
– Pălăria primăverii
Solicit elevilor sǎ
numeascǎ materialele din
care e confecţionat modelul;
Demonstrarea şi explicarea modului de lucru
Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii:
-decuparea florilor și a fluturilor;
- lipirea acestora pe suprafața
pălăriei;
Verbalizarea etapelor de lucru
Se vor repeta etapele de lucru.
Solicit
efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
apoi le urez: spor la lucru.
,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare.
Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/ Lebedele în jur
privesc/ Mâinile eu le rotesc/ Ploaia cade
neîncetat/ Vârful degetelor bat/
Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi
Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
acolo unde este nevoie;
Fac observaţii asupra modului de folosire a materialelor de lucru şi a
poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării.
Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
de lucru;
Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale.
|
-Elevii numesc
materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite.
-Observă, cu atenţie, modelul prezentat.
-Precizează ce materiale s-au folosit pentru realizarea
acestei lucrări.
-Sunt atenți la explicațiile primite.
-Repetă etapele de lucru pentru realizarea
lucrării.
-Efectuează exerciții pentru încălzirea mușchilor
mici ai mâinilor.
-Elevii lucrează, colaborând între ei.
-Elevii realizează colajul cu
ajutorul materialelor expuse, apelând la propria imaginaţie și creativitate.
|
Demonstrația
Instructajul
Exercițiul
|
Fișe cu flori și fluturi, șabloane
pălării, foarfece, lipici
Planșa model
Muzică de fundal
Computer
|
Pe grupe
|
Aprecieri verbale
Observarea
|
5.
|
Evaluarea
activității
15 min.
|
O7
|
Voi anunţa
încetarea lucrului, după ce timpul destinat acestei etape din activitate este
scurs.
Voi afișa în fața clasei lucrările. Le propun o expoziție, iar fiecare echipă va veni pe
rând și va acorda o notă ( de Bine
sau Foarte bine) pe fiecare din
cele 5 lucrări expuse, exceptând propria lucrare.
Se vor face aprecieri în funcție de
corectitudinea realizării lucrării,
originalitate, de acuratețe și încadrarea în
timp.
|
Încetează realizarea lucrării.
Se realizează o expoziţie cu lucrările elevilor.
Se face turul galeriei, fiecare echipă,
prezentându-şi lucrarea.
Elevii grupați vin și acordă note lucrărilor colegilor.
|
Turul galeriei
|
Lucrările finale ale elevilor
Post-it-uri
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
Recompense
|
6.
|
Încheierea
activității
4 min.
|
|
Se fac aprecieri individuale şi generale
Anunț elevii că astăzi cu toții au primit calificative de foarte bine la ora de AVAP.
Dau tonul cântecelului ,,Rândunelele”, iar copiii execută mișcările
sugerate de versurile cântecului.
|
Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic.
|
Conversația
jocul
|
Laptop
Boxe
Cd cu pozitivul cântecului
|
frontală
|
Aprecieri verbale
Calificative
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.