Interviu cu medicul stomatolog, Andrada Florea



În vizită la medicul stomatolog
       Există oare vreun om care să nu fi simţit  în viaţa sa o durere dentară? Dacă totuşi există şi astfel de persoane, trebuie să recunoaştem că sunt foarte norocoase. Doar cine nu a fost traversat de colţii ascuţiţi ai unei dureri dentare poate să mă contrazică!
      Zilele trecute fiica mea a acuzat dureri la o măseluţă. Aşa că a trebuit să ne anunţăm vizita la medicul dentist. Şi....ce să vezi? O carie rebelă îşi făcuse drum sub o plombiţă fisurând-o,  făcând ravagii pe acolo, până a ajuns  la nerv.
    Iată-ne ajunse în cabinetul tinerei Andrada Florea, medic stomatolog,  absolventă a UMF Gr. T. Popa din Iaşi, specialitatea Medicină Dentară.
   Privind-o cum s-a comportat, nu doar cu fiica mea, ci şi cu alţi pacienţi care au vizitat-o în acea zi, observându-i răbdarea, atenţia, precizia şi plăcerea cu care lucra, mi-am permis să-i adresez câteva întrebări pentru a informa cititorii de prezenţa în localitatea Grădiştea, din judeţul Brăila, a unui cabinet stomatologic utilat după norme europene.

Interviu cu medicul stomatolog, Andrada Florea



R:  Ce înseamnă a fi medic stomatolog pentru dumneavoastră?

A.F. Ar fi multe de spus. Sunt multe lucruri de descoperit în acest domeniu, după părerea mea, iar unul dintre acestea ar fi partea de chirurgie, segment unde eu mi-aş fi dorit să pot face mai mult, dar nu se poate, din cauza sistemului care ne limitează, desigur.
   Mi-a plăcut întotdeauna să lucrez cu omul, să-l ascult, să-l sprijin şi să-i rezolv problemele medicale, atunci când acestea au ţinut de specialitatea mea. Trebuie să recunoaştem că nu oricine are disponibilitate şi ştie să asculte ceea ce are de spus un pacient. Dincolo de problemele dentare, uneori medicul devine şi un bun psiholog. Dialoghez cu pacientul şi, chiar dacă par lipsită de modestie, îmi place să cred că  sunt o profesionistă, îmi pot modela orarul de lucru în funcţie de programul pacientului şi, foarte important, respect deontologia stomatologică! Curăţenia cabinetului, condiţiile din sala de aşteptare pe care încerc să le fac cât mai plăcute,  sterilizarea corespunzătoare a instrumentarului, sunt aspecte care fac parte din normalitatea unui cabinet stomatologic din  zilele noastre.
R. Când v-aţi descoperit pasiunea pentru medicină?
A.F.  Pasiunea pentru acest domeniu a apărut în perioada liceului când am făcut voluntariat în cadrul Organizaţiei Crucea Roşie. Tatăl meu, observând că am înclinaţie pentru aceste activităţi de întrajutorare, m-a încurajat în această direcţie  Exista o problemă care mă făcea să cred că nu pot face faţă admiterii la o facultate de medicină: chimia. Era domeniul unde eu acumulasem nişte lacune şi credeam că nu mai este nimic de făcut. Atunci tata mi-a propus să merg să fac nişte meditaţii la chimie, iar dacă la finalul acestora voi simţi că nu mă descurc, decizia îmi va aparţine. Imaginaţi-vă că totul a fost OK şi-ntr-un timp destul de scurt am reuşit să învăţ chimie cât pentru toată perioada liceului. Este lesne de înţeles că am fost ulterior admisă la Facultatea de Medicină cu o notă frumoasă.
R. De ce aţi ales Grădiştea şi nu altă localitate brăileană? Vă leagă ceva anume de acest loc?
A.F.  Nicidecum! A fost doar o întâmplare. Voiam să încep de undeva, îmi doream să îmi deschid cabinet undeva la ţară, iar din informaţiile care au ajuns la mine, am descoperit că aici ar fi nevoie de un medic stomatolog. Credeţi că am stat prea mult pe gânduri? Că am ezitat când am descoperit câţi km despart oraşul Brăila, locul unde am eu domiciliul, şi această localitate minunată, Grădiştea? Nici vorbă! L-am vizitat pe primarul localităţii, dl Petre Andrei, un om minunat, un primar de nota zece, aş zice, de sprijinul căruia am beneficiat în totalitate în realizarea proiectului meu. Chiar şi prin intermediul dumneavoastră vreau să-i aduc mulţumiri domnului primar grădiştean, care a înţeles cât de importantă este asistenţa stomatologică de specialitate pentru consătenii săi.
R. Vin locuitorii grădişteni la cabinet?
A.F.  Cum să nu! Şi nu doar ei, chiar şi cei din localităţile vecine. Se pare că am reuşit să le câştig încrederea şi asta mă bucură foarte mult. Este unul din principiile mele de viaţă. Să iubesc oamenii, să am încredere în ei, să-i ajut şi să primesc în schimb girul încrederii lor.
R. Când vă pot găsi la cabinetul de aici, din Grădiştea oamenii?
A.F.  Programul meu este luni, miercuri şi vineri în intervalul orar 9.00- 14.00, uneori şi ora 15, atunci când pacienţii sunt condiţionaţi de serviciu şi nu pot ajunge mai devreme. Eu sunt aici şi-i aştept, mai ales dacă au programări pe care trebuie să le respect.

R. Beneficiază elevii, copiii în general, de asistenţă stomatologică gratuită? Derulaţi vreun program în acest sens?
A.F. Din păcate, nu mai există. Într-adevăr, existau nu demult astfel de programe. Însă de câteva luni, orice asistenţă stomatologică compensată pentru  copii a fost refuzată, de către autorităţi şi nu mai există acest pachet de servicii. Erau potrivite acele servicii profilactice, mai ales că dantura copiilor este mai expusă afecţiunilor, ţinând cont de trecerea de la dentiţia de lapte la cea definitivă când pot apărea destule complicaţii. Nimănui nu-i convine situaţia aceasta, nici părinţilor şi nici nouă medicilor. Copilul de azi va fi adultul de mâine şi nu e bine să cultive o teamă pentru medicul stomatolog, ci din contră,  experienţa copilului să fie plăcută. Noi suntem aici să-i ajutăm, să-i informăm pe părinţi în privinţa procedurilor corecte, am fost pregătiţi în acest sens şi nu trebuie să fim confundaţi cu  Bau-Bau.

R.  Dacă vreunul din cititori ar vrea să se orienteze către cariera de medic stomatolog, ce l-aţi sfătui? Se poate trăi din această meserie, în anul de graţie 2013?

A.F.  Dacă îţi place ceea ce faci, nu va fi deloc greu. Secretul, în orice meserie, este acela de a-ţi efectua cu plăcere munca aleasă, altfel totul va deveni obositor repede.
Să nu plece de la premisa că vor face stomatologia doar pentru a câştiga bani căci, la un moment dat, vor claca, dacă dragostea pentru meserie nu ar fi motivaţia reală .
    Din punctul meu de vedere, meseria de stomatolog este complexă, mă entuziasmează, vibrează în sufletul meu, efectiv... mă împlineşte.  Îmi plac provocările, o zi în care fac doar  tratamente uşoare, carii sau alte plombiţe, mi se pare prea simplă. Ador să rezolv probleme mai complicate, care mă determină să pun în aplicare tot ce ştiu. Să descopăr alte şi alte posibilităţi de a ajuta pacientul, în mai puţini paşi. Să fiu din ce în ce mai eficientă şi creativă în meseria mea.

R. Ce sfat daţi cititorilor noştri vis-a-vis de îngrijirea dentară?

A.F.  Sfatul meu este să vină la cabinet de la primele semne că dantura ar avea de suferit, căci sănătatea lor înseamnă şi un zâmbet frumos, iar vizita la medicul stomatolog va fi pe drept un atestat la bună dispoziţie şi deţinerea celor mai fermecătoare surâsuri. O dantură sănătoasă înseamnă şi o digestie sănătoasă, ştim cu toţii. Să nu ignore problemele paradontale, să invoce frica ori lipsa resurselor financiare pentru a-şi amâna vizita la un dentist. Căci, dacă se vor prezenta la medic când va fi prea târziu, vor avea mai mult de pierdut. Pot ajunge chiar la o protezare totală şi asta nu place nimănui.


R.  Ce vă face să veniţi în fiecare zi cu zâmbetul pe buze, aici la cabinet, la Grădiştea?

 A.F. Oamenii care au încredere în mine, loialitatea lor. Faptul că revin şi cu alţi membri ai familiei, că mă recomandă la prieteni, vecini, rude şi că au încredere în profesionalismul meu. Spun asta pentru că la început am lucrat în oraş. Iar locuitorii de la oraş nu au încredere în medicii tineri. Neîncrederea lor m-a durut. Întrebările lor interminabile de genul: ,,- Ştiţi să trataţi şi o problemă de genul...X?”. Să-ţi fie puse la îndoială studiile, experienţa, mi s-a părut cea mai grea ofensă pe care ţi-o poate aduce un seamăn. Şi culmea, nu unul care ţi-ar fi superior în privinţa studiilor. Există încă oameni care ne pun etichete gen începător, neexperimentat care ne afectează statutul la un moment dat şi uneori ajung chiar să-i influenţeze şi pe alţii. Eu sunt o fire puternică şi nu m-am lăsat valorizată de persoanele care chiar nu erau în măsură să-şi dea cu părerea privind potenţialul meu. Da, recunosc, meseria  de medic cere o relaţie deschisă cu omul, un sentiment de încredere totală, iar atunci când această încredere nu există, foarte greu îţi poţi desfăşura activitatea.
          Acest zid pe care l-am întâlnit la oraş, din fericire, nu l-am regăsit şi la ţară. Poate de aceea iubesc oamenii de la ţară. Sunt mai calzi, mai respectuoşi, le simt căldura sufletească şi apropierea pe care eu o caut la om, în general. Acea părticică din noi pe care Divinul a strecurat-o acolo, tocmai pentru a simţi iubirea aproapelui nostru. Nu înseamnă că nu au pretenţii oamenii de la ţară, cum au replicat unii. Sunt oameni la fel ca cei de la oraş, însă criteriile lor de apreciere a unui profesionist nu se măsoară în anii din buletin, în anii de profesat. Căci au fost destule ore de practică în perioada facultăţii, la care se adună anii de voluntariat în diverse Organizaţii de profil. Am participat la multe activităţi care m-au perfectat şi m-au făcut să-mi dezvolt competenţele profesionale de la un caz la altul. Am avut ocazia de a aplica tot ceea ce am învăţat în perioada facultăţii, reuşind, în cele din urmă, să readuc zâmbetul pe chipuri care uitaseră să surâdă vieţii.
 R.  Ce planuri de viitor, pe linie profesională,  are medicul Andrada Florea?
A.F. Intenţionez să-mi mai deschid un cabinet stomatologic tot la ţară. Sunt în tratative cu autorităţi dintr-o localitate rurală brăileană, iar răspunsul primit este încurajator, de aceea sunt optimistă  când vorbesc despre acest viitor proiect, pe care îl voi derula, sper, foarte curând. Voi lucra acolo în zilele când nu sunt aici, la Grădiştea, marţea şi joia. Aşadar, tot cu oamenii de la ţară voi colabora. Şi o voi face cu plăcere, iar naveta zilnică, pe care o fac cu mijloacele de transport în comun, nu va deveni obositoare, pentru că îmi fac meseria cu responsabilitate şi consideraţie sinceră pentru pacienţii mei.

R. Vă mulţumesc pentru răspunsurile acordate, doamnă doctor Andrada Florea,  vă urez mult succes în activitate şi, vă rog, să nu uitaţi să ne invitaţi la inaugurarea noului dumneavoastră cabinet stomatologic, pentru a fi primii care vă felicită pentru curaj şi reuşite.
    Cu o mulţumire imensă în suflet, datorită a tot ceea ce am văzut la cabinetul medicului stomatolog Andrada Florea, am plecat din cabinetul său plină de  energia sa pozitivă, dar şi cu o nouă percepţie asupra unei vieţi complet sănătoase – o dantură perfectă.


Cornelia Vîju

2 comentarii:

  1. Doamna doctor Andrada Florea va multumim pentru tot ceea ce faceti pentru noi.Sunteti nu numai un doctor stomatolog bun ci si un doctor de suflete.Va multumim si va respectam pentru ceea ce sunteti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamna doctor Andrada Florea va multumesc pentru tot ceea ce faceti.Sunteti nu numai un doctor stomatolog foarte bun ci si un doctor de suflete.Va respect pentru tot ceea ce faceti.

    RăspundețiȘtergere

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.