Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data: 25.02.2022
Clasa: I
Propunător: Florean
Cornelia
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Soarele - sursă de
lumină și căldură
Subiectul lectiei:
Adunarea numerelor
naturale formate din zeci și unități în
concentrul 0-100 cu trecere peste ordin
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe
Competențe
specifice:
Matematică
și explorarea mediului
1.4.
Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-100,
recurgând frecvent la numărare
4.2.
Identificarea unor consecinţe ale unor acţiuni, fenomene, procese simple
Comunicare în limba română
1.1.
Identificarea semnificaţiei unui mesaj oral, pe teme accesibile, rostit cu
claritate
Arte vizuale și abilități
practice
1.1.
Sesizarea elementelor de detaliu ale unui mesaj vizual simplu, exprimat
printr-o varietate de forme artistice
Obiective
operaţionale:
O1 – sã efectueze corect adunări de
tipul ZU + ZU;
O2 – să găsească
răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să recunoască rolul soarelui
asupra vieții pe pământ;
O4 – să utilizeze terminologia specifică
operaţiei de adunare;
Afective:
O5 – să manifeste interes şi plăcere pentru
înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să păstreze o poziție corespunzătoare în
bănci pe parcursul activității;
STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode
şi procedee: conversaţia,
explicaţia, exerciţiul, observarea, jocul
Mijloace
de învăţământ:
fişe de lucru/ evaluare, manuale de matematică Editura EDP, caietele de clasă
și teme, flipchart;
Forme
de organizare: frontală,
independentă.
Resurse
umane:
26 elevi
Resurse temporale: 50 minute
Locul desfăşurării: sala de
clasă
BIBLIOGRAFIE:
- Constanța Bălan și colaboratorii, Matematică și explorarea mediului, manual
pentru clasa I, EDP;
- Programa
şcolară pentru clasa I, București, Aprobată prin ordin al ministrului Nr.
3418/19.03.2013;
- Metodica predării
matematicii la clasele I-IV” I. Neacşu;
SCENARIUL LECŢIEI
Etapele lectiei/ Timp /ob.op |
CONŢINUTUL ÎNVĂŢĂRII |
Metode și procedee |
Mijloace de înv. |
Forma de organizare |
Evaluare |
||||||
Activitatea învățătorului |
Activitatea elevilor |
|
|
|
|
||||||
Moment
organizatoric 1
min/ |
Asigur
condiţiile necesare desfăşurării în bune condiţii a lecţiei cerând elevilor
să pregătească materialele necesare. |
Elevii
se pregatesc pentru ora de matematică. |
|
Manuale Caietele
elevilor |
Frontală
|
Aprecieri
verbale |
|||||
Verificarea
temei /3
min/ |
Verific cantitativ efectuarea temei. Numesc
pe rând câte un elev să citească rezultatele obținute, iar colegilor le cer
să se corecteze acolo unde este cazul. |
Elevii
prezintă caietele de teme şi se corectează dacă este nevoie. |
|
Caietele de temă |
frontală |
Aprecieri
verbale |
|||||
Reactualizarea
cunoștințelor/ 3
min/ O1 O3 |
Verificarea cunoştinţelor - terminologie
matematică: 1-Ce
operaţie matematică am învăţat ora trecută? 2- Care
este semnul adunării? 3-Cum
se numesc numerele care se adună ? 4-Dar
rezultatul adunării ? 5-Ce
operaţie faceţi când auziţi :,...cu atât mai mult , ... cu atât mai mare ? 6-Ce
rol are soarele în viața noastră? 7.Cum
se numește momentul în care soarele apare pe cer? 8.Dar
momentul în care soarele dispare de pe cer, într-o zi? Alfă
numărul cu 5 mai mare decat 10. Alfă
numărul cu 3 mai mare decat 10. Alfă
numărul cu 4 mai mare decat 10. |
1.Am învăţat
operaţia de adunare. 2-plus; 3-4: Elevii
denumesc noţiunile de: termeni, sumă. 5.Operații
de adunare. 6. Soarele
ne furnizează lumină și căldură, necesare pentru creșterea plantelor, dar și
pentru a exista viață pe pământ. 7.răsărit 8.apus Numerele
sunt: 15, 13, 14. |
Convesația |
|
frontală |
Aprecieri
verbale |
|||||
Captarea atenției/ 1
min |
·
Prezentarea unor ghicitori
despre soare: 1.Mar frumos si aurit, 2. Galben
ca puful de pui Straluceste
si e mare Agatat
in cer de-un cui Palarie
rotitoare. Ziua-l
vezi, iar noaptea nu-i Pe
pamant e ca o floare. Cine
e? |
Elevii
răspund corect la ghicitori. (soarele) |
Jocul |
Textul ghicitorilor |
frontal |
Aprecieri
verbale |
|||||
Anuntarea obiectivelor operaționale/ 1min |
·
Astăzi, la matematică, vom rezolva diverse exerciţii de
adunare şi vom vorbi despre importanța soarelui pentru viață. ·
Notez titlul lecţiei pe tablă . |
Elevii sunt atenţi la explicaţiile învăţătoarei pentru
a şti ce au de făcut în ora respectivă. |
Explicația |
Caietele elevilor |
frontală |
observarea |
|||||
Dirijarea
învățării 25
min/ O1 O2 O3 O4 O1 |
Cer
elevilor să efectueze următoarele exerciţii şi probleme ghicitori, ieșind pe rând la tablă: 42+19= 67+24= 33+48= 26+47= 54+29= 34+38= 56+25= 55+27= 75+18= 26+49= Fiecare operație este scrisă pe o rază de soare, pe care elevul o va
extrage dintr-un coșuleț. Elevul numit
vine la tablă, rezolvă operația scrisă, iar apoi prinde raza pe soarele expus
pe flipchart unde sunt scrise rezultatele operațiilor. Probleme
sub formă de ghicitori: P1. Pe cer în amiaza mare Erau
36 raze de soare Iar mai bine de mă uit Încă
24 au apărut. Câte
raze râd acum
Chiar la margine de drum? P2. 5o de flori frumoase Strânge iute-o
florăreasă Și încă 15 a
mai cules Veselă, bineînțeles! Însă soarele a apus
Mă întreb de știți voi
oare
Câte flori acum ea
are? P3. Pe fereastra din odaie Dimineață au intrat 30 raze de soare Ce căldura lor mi-au dat. Eu am scos încă vreo 14 Din cutia fermecată Mă întreb cine acum poate Să le socotească toate? Voi continua cu
următoarea sarcină scrisă pe o coală de flipchart, dar și pe caietele
elevilor. Voi solicita pe rând câte un elev pentru rezolvarea tuturor operațiilor. |
Elevii
rezolvă exercițiile propuse de învățătoare. Rezultatele obținute vor fi: 61,81, 83, 81,93 94, 73, 72, 82, 75 Se va insista asupra aşezării : unităţi sub
unităţi şi zeci sub zeci , adunarea făcându-se
de la dreapta spre stânga . Problemele se vor rezolva astfel: 36+24=60 50+15=65 30+14=44 . Elevii
solicitați ies la tablă și rezolvă exercițiile propuse. Rezultatele
obținute vor fi:
|
Exercitiul Jocul Exercițiul |
Tabla Caietele elevilor |
Frontal
|
Aprecieri
verbale Observarea Aprecieri
verbale |
|||||
Obținerea performanței/ 4 min O1 |
Află : -numărul
cu 12 mai mare decât: 79; -numărul cu 45 mai
mare decât 48; Solicit doi elevi să scrie la tablă exercițiile. |
Elevii
rezolvă astfel: 12+79=91 45+48=93 |
Caietele elevilor |
Exercițiul |
independent |
Evaluare
scrisă |
|||||
Realizarea Feed-back-ului 3 min/ O4 O3 |
Despre ce operație am vorbit astăzi la ora de
matematică? Ce operație facem atunci când spuneam că ,,adăugăm” elemente? mai mult cu atât? Ce rol are soarele în viața noastră? |
Elevii răspund la întrebările adresate de către
propunătoare. Soarele
luminează și încălzește pământul. Când apare pe cer dimineața spunem că
răsare, iar seara el apune. |
|
Conversația |
frontală |
Aprecieri
verbale |
|||||
Evaluare 7
min O1 |
Elevii vor rezolva o fişă de evaluare cu următoarele cerințe: 1.Calculați: 50 +
34= 47+25=
2.Colorează
soarele din imagine: |
Elevii
rezolvă sarcinile din fișa de evaluare. Cu
ajutorul învățătoarei elevii își vor acorda calificative. |
Fișe de evaluare |
Exercițiul |
independent |
autoevaluare |
|||||
Încheierea
activității
2
min. |
Se fac aprecieri generale şi individuale. Elevii care
au fost activi primesc calificative. Se anunță tema pentru acasă. |
Elevii
ascultă aprecierile învățătoarei. Își
notează tema în caiete. |
|
Explicația |
frontală |
Aprecieri
verbale |
Fișă de evaluare
1.Calculați așezând numerele unele sub altele:
50 + 34=
|
47+25=
2.Colorează
soarele din imagine:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.