PROIECT DE ACTIVITATE ONLINE
UNITATEA
DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala
Gimnazială 
DATA:  9 decembrie 2020
CLASA
: a II-a B 
PROPUNĂTOR:
ARIA
CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice 
UNITATEA
DE ÎNVĂȚARE: Iarna pe uliță
SUBIECTUL LECȚIEI :  Tehnici
de lucru cu materiale textile:  Omul de zăpadă – colaj
TIPUL LECŢIEI:
formare de  priceperi şi deprinderi
Competențe specifice
AVAP:
1.1. Sesizarea diferenţei dintre informaţia practică transmisă prin limbaj
vizual şi mesajul artistic
2.3. Realizarea de produse utile şi/sau estetice combinând materiale uşor
de prelucrat şi tehnici accesibile
2.6. Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de vârstă,
în care se asociază elemente
de exprimare vizuală, muzicală, verbală, kinestezică
CLR:
2.1. Formularea unor enunţuri proprii în situaţii concrete de comunicare
2.3. Participarea cu interes la dialoguri, în diferite contexte de
comunicare
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, în grupuri mici şi individual, asociind
dirijatul intuitiv
3.1. Manifestarea adecvată
pe muzică, sugerată de anumite elemente de limbaj muzical
            
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 – să
identifice etapele  realizării lucrării
pornind de la modelul dat ;
O2 – să
asambleze
corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O3 – să  utilizeze
tehnici diferite de lucru ;
O4 – să evalueze lucrările proprii
şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;   
 
 MOTRICE  
O5-să mânuiască corect materialele de lucru;
AFECTIVE 
O6 -să participe cu interes la activitate;
STRATEGIA DIDACTICĂ:
RESURSE PROCEDURALE: conversaţia, observarea, explicaţia, exerciţiul, munca
independentă, demonstrația
 RESURSE
MATERIALE: lucrarea model Omul de
zăpadă,  hârtie colorată, dischete  albe demachiante,
foarfece, lipici , fond muzical, laptop,
dispozitive electronice, conexiune la internet, aplicații: Meet și DroidCam,
document Pdf cu pașii lucrării. 
FORME
DE ORGANIZARE: frontală și
independentă    
FORME
DE EVALUARE: observarea
comportamentului elevilor, aprecieri verbale;
RESURSE UMANE: 20 elevi 
RESURSE TEMPORALE: 35 de minute
LOCUL DE DESFĂȘURARE: acasă la fiecare copil conectați pe platforma Classroom/ aplicația MEET
BIBLIOGRAFIE: 
-Ministerul Educației Naționale – Programa
școlară: Clasa a II-a; Aprobată în 19.03.2013
-Educaţie plastică – ghid
metodologic, clasele I – IV – Silvia Drăghicescu, Florenţa Drăghicescu;
Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=35hAjisjbO8&ab_channel=TraLaLa
https://www.youtube.com/watch?v=fsAH9uMwcac&ab_channel=Mr.Parrot
DEMERSUL
DIDACTIC
| 
   Nr. crt  | 
  
   Etapele lecţiei /timp  | 
  
   Ob Op  | 
  
   Activitatea propunătorului  | 
  
   Activitatea elevilor  | 
  
   Resurse procedurale  | 
  
   Resurse materiale  | 
  
   Forme de organizare  | 
  
   Metode și instrumente   de evaluare  | 
 
| 
   1.  | 
  
   Moment organizatoric  2 min.  | 
  
   | 
  
   Pregătirea pentru desfăşurarea activităţii online: Accesez platforma Classroom, generez o sesiune online
  cu ajutorul aplicației Meet și trimit invitația elevilor pentru a participa
  la lecție;. Mă asigur că dispozitivele
  tuturor elevilor funcționează (camera, microfonul, conexiunea la internet);  | 
  
   Se pregătesc pentru
  începerea activităţii. Intră pe aplicația Meet și se conectează la lecția
  inițiată de către învățătoare, accesând butonul ”Participă”  Verifică funcționalitatea conexiunii video și audio; Își pregătesc materialele
  solicitate de propunătoare înainte de începerea activității: hârtie colorată,  carton colorat, hârtie albă, lipici,
  foarfece.  | 
  
   | 
  
   Dispozitive electronice Platforma Meet Conexiune internet  | 
  
   Frontală   | 
  
   observarea  | 
 
| 
   2.  | 
  
   Captarea şi orientarea atenţiei/ 5 min.  | 
  
   | 
  
   Propun spre audiție/ vizionare cu ajutorul aplicației
  DroidCam următorul cântecel:  https://www.youtube.com/watch?v=35hAjisjbO8&ab_channel=TraLaLa-Cantecesideseneanimatepentrucopii Inițiez o discuție despre subiectul cântecelului: Omul de zăpadă  și adresez elevilor următoarea întrebare: -Ce activitate vă place să faceți atunci când vedeți multă
  zăpadă afară?  | 
  
   Ascultă cu atenție.  Răspund la întrebarea propunătoarei: -Să construim oameni de zăpadă, să ne îmbulgărim, ba chiar
  să facem concurs pentru ,,Cel mai haios om de zăpadă”.  | 
  
   Conversaţia  | 
  
   Link Youtube Aplicația
  DroidCam  | 
  
   Frontală  | 
  
        Aprecieri         verbale     | 
 
| 
   3.  | 
  
   Anunţarea temei şi a obiectivelor 1 min.  | 
  
   | 
  
     Iată, pentru că vă doriți prezența unui Om de zăpadă
  și pentru că la activitățile de astăzi am vorbit despre iarnă și fenomenul
  meteorologic specific iernii, ninsoarea, vă propun să realizăm la ora de AVAP
  din hârtie colorată și dischete demachiante un colaj intitulat ,,Omul de
  zăpadă”.  | 
  
   Ascultă cu atenţie tema activității.  | 
  
   Explicația  | 
  
   | 
  
   Frontală  | 
  
   Observ comportamentul elevilor  | 
 
| 
   4.  | 
  
   Dirijarea învăţării 15 min  | 
  
   O1 O2 O3  | 
  
   Le expun virtual elevilor modelul pregătit de mine și, cu ajutorul lor,
  voi identifica și denumi materialele folosite în realizarea lucrării. Le explic și fac demonstrația etapelor
  de lucru cu ajutorul unui material pe care-l partajez pe dispozitivele
  elevilor: - pregătim un carton de culoare albastră ; -decupăm din carton negru căciula și năsturașii hăinuței Omulețului și
  mătura ;.  -pregătim nasul din hârtie portocalie ; -mânuțele din două cerculețe decupate din dischete albe ; -din dischete demachiante întregi 
  vom face corpul omulului de zăpadă ;. - vom desface 2-3 dischete pe care le vom lipi cu partea desprinsă în sus
  pentru a marca zăpada ; -din hârtie albă vom decupa fulgi de
  nea pe care-i folosim în decorarea lucrării ; După ce pregătim aceste materiale le lipim pe cartonul albastru conform
  modelului expus. Le precizez timpul de lucru și care vor fi criteriile de evaluare ale
  lucrărilor; -Realizarea temei propuse; -Parcurgerea
  pașilor în timpul alocat lucrării; -Originalitate
  în decorarea lucrării; -Finalizarea lucrării. Înainte de a
  se apuca de lucru, execut împreună cu elevii câteva exerciţii pentru
  relaxarea muşchilor mâinii: ,,Mişcăm degeţelele, Batem încet palmele, Pumnişorii uite-aşa Şi morişca tot aşa, Înainte si-napoi, Vine ploaia pe la noi.” Asigur fondul muzical necesar în
  vederea creǎrii unei atmosfere adecvate lucrului. Le urez: ,,Spor la lucru!” Supraveghez online activitatea elevilor.  | 
  
   Elevii
  îndeplinesc sarcinile propunătoarei. Sunt atenți la
  enunțarea etapelor de lucru. Elevii vor repeta etapele de lucru
  ce trebuie urmate pentru
  finalizarea lucrării. Elevii vor lucra independent și vor pune întrebări,
  dacă întâmpină dificultăți.      | 
  
   Explicația Demonstrația Exercițiul   | 
  
   Dispozitive
  electronice  Document Pdf Lipici Hârtie colorată Carton colorat Foarfece  Fond muzical  Chopin Spring Waltz  | 
  
   Frontală  | 
  
   Aprecieri verbale Observarea  Observ
  comportamentul elevilor  | 
 
| 
   5.  | 
  
    Evaluarea 7 min.  | 
  
   O4  | 
  
   După ce elevii  vor finaliza
  lucrările, acestea vor fi expuse în fața camerei, se vor analiza online, ţinând
  cont de criteriile de evaluare stabilite anterior.  | 
  
   Expun lucrarea la camera dispozitivului electronic pentru a fi evaluată
  de colegi și propunătoare. Oferă LIKE-uri virtuale
  lucrărilor finalizate ale colegilor. Apreciază lucrările
  colegilor, respectând criteriile de evaluare stabilite anterior;  | 
  
   Conversația  | 
  
   Lucrările elevilor  | 
  
   Frontală  | 
  
   Aprecieri verbale Like-uri virtuale  | 
 
| 
   6.  | 
  
   Încheierea lecţiei 5 min.  | 
  
   | 
  
   Fac aprecieri și observații evidenţiind efortul pe
  care l-a depus fiecare în realizarea lucrării. Propun spre audiție următorul videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=rdEvelHw7Nc și îi îndemn să execute mișcările sugerate de cântec și realizate de
  copiii din videoclip.  | 
  
   Ascultă cu atenţie. Execută mișcările efectuate de copiii din
  videoclip.  | 
  
   Convesația Jocul   | 
  
   Link Youtube Aplicația
  DroidCam  | 
  
   Frontală  | 
  
   Aprecieri verbale
    | 
 
