DISCURS: ,,Cu ce ne mândrim...”


     În zorii zilei de azi, 6 decembrie, clinchete de clopoţei au răsunat în cinstea sosirii lui Moş Nicolae. După cum au deschis ochii, toţi copiii au alergat cu sufletul la gură lângă perechile de ghetuţe lustruite de cu seară, pentru a descoperi cadourile lăsate de Moş. Dar oare am meritat cadourile? Haideţi, să-i dăm câteva motive Moşului, şi să-i încântăm urechile doritoare de-a asculta doar fapte bune!
 Cum? Vreţi să-i povestim şi faptele rele? Hm! Chiar şi nuieluşele aşteaptă să fie încercate pe nişte pălmuţe încărcate de năstruşnicii, de-ale noastre, ale copiilor. Pentru că, trebuie să recunoaştem că, măcar o dată, în copilăria noastră, am fost dezmierdaţi cu câte o astfel de pedeapsă atunci când gânduri zburdalnice ne-au îndemnat la fapte nu prea bune.
  Dar... să revenim la scrisoarea mea. Iată ce i-am scris Moşului.
,,Moş Nicolae, elevii clasei a V-a A, ai şcolii SAM Movila Miresii, a cărui dirigintă este doamna Ghiorghieş Maria, reprezintă un colectiv minunat. Este alcătuit din 10 fete şi 4 băieţi, şi-n fiecare zi împletim mireasma învăţăturii în cupole de vis pe care le atingem cu ajutorul dascălilor noştri. Anul acesta, când am păşit în clasa a V-a, am deschis cu mult curaj porţile ciclului gimnazial , iar doamna directoare, ne-a înmânat cu încredere cheia şcolii ale cărei trepte le-am păşit emoţionaţi în ziua de 15 septembrie. Noi, elevii, am preţuit acest lucru şi am dovedit până acum că munca noastră se oglindeşte în notele bune cu care am încărcat paginile catalogului; cu diplomele şi lucrările elevilor care împodobesc holurile şcolii în care învăţăm.
   Un alt motiv de mândrie este şi faptul că sala noastră de clasă este întotdeauna curată şi primitoare. În cadrul activităţilor extracuriculare am participat împreună cu doamna dirigintă la proiectul ,,Să descoperim împreună natura” , adunând din natură deşeurile care o poluau. Am învăţat cât de important este pentru sănătate să menţinem o natură curată, în mijlocul căreia am sădit, cu multă plăcere, copaci.
  La concursul ,,Proeducaţia” a participat şi clasa noastră, atât la limba română, cât şi la matematică. Nici din cadrul activităţii ,,Drepturile copilului” nu am lipsit, descoperind împreună cu ceilalţi elevi ai şcolii noastre, despre dreptul nostru la educaţie şi formare.
   A...să ştii, Moşule, că pe 11 decembrie 2010, ne-am propus să mergem să colindăm un grup de bătrâni din Căminele care-i adăpostesc. Vom strecura din emoţia, dragostea şi respectul nostru, zâmbete  pe chipurile lor însemnate de singurătate. Le vom oferi îmbrăţişarea noastră, şi-i vom ajuta să pătrundă, pentru câteva clipe, în lumea  minunată a viselor de copii. Prin colindele noastre, sperăm să strecurăm căldura şi spiritul sărbătorilor de iarnă în inimile lor. Şi, cine ştie, poate le vom răscoli amintiri din perioada copilăriei lor, amintiri închise cu grijă în cutiuţa specială a sufletului.”
   Şi pentru că timpul Moşului este preţios, în încheiere i-am scris că şcoala în care învăţăm este specială, nu doar prin rezultatele noastre, ci şi datorită domnilor profesori care ne împărtăşesc din experienţa şi cunoştinţele domniilor lor, ajutându-ne astfel să devenim oameni de bază ai societăţii.

Vîju Ionela Georgiana, clasa a V-a A, SAM Movila Miresii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.