Botezul meu


 

      Botezul este un ritual de intrare în comunitatea creştină şi reprezintă una din cele șapte taine. Privit prin ochii mei de copil, botezul este precum o cunună fermecată de lumină cu care este împodobit omul de către divinitate.
  Sfântul Botez este taina prin care omul, prin întreită afundare în apã sfintitã de cãtre preot, în numele Prea Sfintei Treimi, dobândeşte iertare de pãcatul strãmoşesc şi de toate pãcatele fãcute pânã atunci, se naşte din nou duhovniceşte şi se face membru al Bisericii lui Hristos.
   Botezul este numit şi ''uşa tainelor,'' pentru cã numai prin botez devenim fii ai lui Dumnezeu , reuşind astfel să primim şi celelalte Sfinte Taine.
  Când m-am născut eu, cred că poarta cerului s-a deschis, iar îngerul meu păzitor a coborât cu aripi albe să mă vegheze până în momentul în care am fost botezată cu prenumele ce-l port în certificatul de naştere, Ionela Georgiana. Sunt nume ocrotite de doi Sfinţi mari, Ioan şi Gheorghe. Sunt sfinţii care mă protejează mereu, care-mi aprind visele în palmă şi mi le stropesc cu speranţă.
  Botezul meu reprezintă poarta de aur pe care Dumnezeu a deschis-o pentru mine, ca să păşesc prin ea şi să aparţin împărăţiei sale. E momentul în care mi-a aşezat în inimă iubirea, lumina, iertarea. Mâna inelată a credinţei îmi mângâie creştetul cu florile sale nemuritoare încă de atunci. Iar eu, în pumnul meu micuţ, în momentul Botezului ţineam toată iubirea Creatorului, Darul său fără preţ, care era însăşi viaţa mea.
        Primul botez, care este menţionat în Noul Testament, am învăţat din cartea de religie,  este botezul lui Ioan. Ioan a primit titlul de Botezătorul din pricină că boteza lumea. Botezul efectuat de Ioan avea loc în apa Iordanului şi presupunea o pocăinţă interioară având ca scop iertarea păcatelor. ( Matei 3:16; Marcu cap.1: Luca cap 3).
  Iisus a fost botezat de către Ioan, după cum mărturisesc Evangheliile. Chiar şi unii dintre ucenicii săi de mai târziu au fost botezaţi de către Ioan, care i-a făcut atenţi asupra mielului lui Dumnezeu, cel ce ridică păcatul lumii.
  Într-adevăr, roba nemuririi a întins-o asupra creştetelor noastre, cu braţele deschise  Domnul Iisus. Depinde de fiecare să nu-şi încătuşeze sufletul în indiferenţă şi să-şi deschidă inima către aproapele său,  să-l lăse să se caţere pe lăstarul iubirii răsădit de divinitate acolo.
    Conform învăţăturilor creştineşti, cel care vine spre botez este făcut părtaş - prin taina botezului - morţii şi îngropării lui Hristos. Apa botezului omoară şi învie simultan. Prin botez sunt părtaşă învierii lui Hristos.
   Botezul este simbolul împăcării dintre Dumnezeu şi oameni, realizată prin moartea pe cruce şi prin Învierea lui Iisus Hristos. Cum Moartea şi Învierea lui Hristos s-au petrecut doar o singură dată pentru mântuirea lumii, aşa şi botezul are loc doar o singură dată în viaţă.
  Pentru că botezul a gravat în sufletul meu speranţa şi iubirea divină, voi încerca mereu să dăruiesc din ea celor din jur. Doar dăruind iubire voi dobândi din parfumul său unic. Mă voi stropi astfel permanent cu apă sfântă din râul Iordan, apă ce-a atins trupul Mântuitorului meu, Iisus Hristos.

                            Vîju Ionela Georgiana, clasa a V-a, Şcoala Movila Miresii, Brăila

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.